PERSOONLIJKE BLOG: DUURZAME CONTENT


We surfen en scrollen ons een ongeluk. Vooral veel op Instagram. Zelf merk ik dat het een beetje “too much” is allemaal. Het gaat snel, en het is vluchtig. Eerlijk? Het gaat mij te snel, en het is te vluchtig. Misschien word ik oud, nou ja dat word ik ook haha, maar het is iets wat me al zoveel langer opvalt en waar ik dus wel iets van vindt. Ik zie dat er door zoveel mensen zoveel tijd wordt gestoken in prachtige content, en in een paar seconden ben je weer door naar de volgende content prikkel. Tenminste, ik wel! Zelf doe ik hier ook volop aan mee, aan zowel de voor als achterkant van Instagram. Ik bedoel dat dit geldt voor mij als gebruiker die graag naar mooie plaatjes kijkt maar natuurlijk ook als content creator. Wat is deze app slim bedacht en verslavend zeg! Niet voor niets werkt er dan ook een heel team van psychologen aan de app om ervoor te zorgen dat mensen zoals jij en ik, er steeds weer opnieuw voor kiezen om de app te openen en te gebruiken, en het liefst lekker lang. Kortom, die missie is geslaagd. Ik vind Instagram ook zeker een geweldige tool voor inspiratie, vooral voor het contact met mijn volgens. Het community gevoel. Ook de snelheid waarmee je dingen de wereld in kunt slingeren en de snelheid waarmee je dingen kunt bereiken, is echt insane cool! En ja hier zou ik nog veel meer pro instagram argumenten kunnen benoemen, maar ik merk ook dat de vluchtigheid van dit platform, zowel in het zenden als ontvangen, mij een beetje tegen staan. Dit is eigenlijk al heel lang zo. De vluchtigheid van de content die je zendt, maar ook van de content die je “ontvangt” zijn heel erg leuk, voor ja maar….heel eventjes. Het voelt soms zo oppervlakkig. Heel eerlijk? Dit maakt me niet zo blij…

Wanneer je een rondje social media en Instagram doet krijg je vaak in een hele korte tijd enorm veel prikkels en informatie binnen. Dit zijn in mijn ogen veel te veel prikkels om goed te onthouden, of om wat (nuttigs) mee te doen. Bovendien volgen we tegenwoordig ook zoveel mensen, en gezinnen, ik weet soms niet eens meer wie ik volg! Zo heb ik bijvoorbeeld al een paar keer gehad dat ik nog nooit van een merk of persoon gehoord had, maar diegene wel al bleek te volgen. Heb jij dat ook wel eens?

Ik zat laatst koffie te drinken met een vriendin en we zaten lekker te kletsen over interieur. Ze vertelde over een bekend instagram account met geweldige interieur content. Ik was in de veronderstelling dat ik nog nooit van dit account gehoord had. Het klonk erg cool en leuk hoe ze erover vertelde! Ik werd helemaal enthousiast! Ik wilde dit account ook kennen! Om haar verhaal kracht bij te zetten, liet mijn vriendin het account zien op haar telefoon. Heel vet zag het eruit!  Wow, inderdaad. Een prachtige feed!! Een geweldige smaak. Ik zei tegen mijn vriendin: stuur het account linkje even naar me door. Ik had mijn telefoon namelijk niet bij me. Toen ik thuis kwam had ik een appje met het account. Ik klikte erop, en wat bleek? Ik bleek dit account dus al te volgen! Wat een grap. Ik kende dit account (en deze vrouw) dus blijkbaar al. Maar, ik kende haar helemaal niet! Maar ik volgde haar wel, dus ik moest haar kennen. Bizar toch?! Ik volgde dus een geweldig account, maar ik wist het niet eens.

Nu kan je denken dat ik gewoon vergeetachtig ben, maar dat ben ik zeker niet. Ik volg gewoon teveel mensen, teveel accounts, ik zie teveel content, ik krijg teveel prikkels, en bovenal is het vooral te vluchtig. Ik zie door de bomen het bos niet meer. En dan is er ook nog zoiets als het algoritme. Instagram filtert heel selectief wat we wel en wat we niet zien. Wat jij krijgt te zien, krijg ik misschien niet te zien. En wat ik zie, zie jij niet. Dit is uiteraard allemaal heel algoritme gedreven, wat de app en content daardoor ook zeer manipulatief maakt. Ook hier maken velen op “de gram” gretig gebruik van. Of kunnen we beter zeggen “schuldig aan”? Er worden tonnen aan likes en volgers gekocht, en gebruikers willen steeds mooiere, knappere, betere en perfecte plaatjes delen. Voor wat? Voor die paar seconden? Nou de groeten. Ik doe niet mee!

Ik ben heel open en eerlijk: Instagram heeft Kindermodeblog ingehaald. Dat is aan de ene kant heel erg leuk, maar stiekem ook erg jammer. Zelf zie ik door de bomen het kindermode bos niet meer! En het grappige is, mijn volgers ervaren ditzelfde probleem. Ik liet laatst weten via Insta stories, Kindermodeblog een beetje te missen. Ik kreeg naar aanleiding van deze post echt zoveel berichtjes, dat ik dacht, ja hier moet ik echt wat mee doen! Ik kan niet beloven dat Kindermodeblog precies wordt zoals het was, maar ik wil het iig nog eens een kans geven om er een nieuwe frisse wind doorheen te laten gaan en het nieuw leven in te blazen.

Intussen is er de laatste jaren wel heel veel gebeurd en veranderd. In de wereld bovenal ja, door dat stomme virus. Maar ook in het piepklein voor velen persoonlijk. Ook voor mij als mens op persoonlijk vlak en op werkgebied. Dingen zijn veranderd. Meer online, minder real life. Zelf werk ik ook nog steeds met veel plezier in mijn online bedrijf, dat bestaat uit verschillende websites, socials en online verdienmodellen. Ook ben ik achter de schermen bezig met het opzetten van mijn allereerste online styling cursus! Zo spannend! Maar ik ben eerlijk: toch blijft Kindermodeblog altijd aan me trekken. Het is en blijft mijn allereerste kindje…. ūüėČ
En ja, het is en blijft toch de blog over kindermode waar je blij van wordt he ūüėČ En ik ben nou eenmaal zoals ze dat mooi noemen: ” een multi passionate ondernemer”. Ik hou van een divers takenpakket, en zou niet tussen mijn websites willen kiezen.

Even terug naar mijn punt: Ik verlang naar minder snelheid. Naar meer duurzame content. Zowel om te geven als te ontvangen. Naar meer overzicht. Naar meer structuur. Naar een leuk bericht om te lezen ipv om te scrollen. Misschien ben ik de enige die dit zo voelt, maar ik vermoed eerlijk gezegd van niet. Ik ga doen waar mijn hart van klopt! En dat is dus lekker bloggen! Ook al “zeggen ze” dat bloggen dood is. Ik blaas mijn blog weer nieuw leven in. Ik wil heel graag van Kindermodeblog weer die fijne plek maken waar je alles over kindermode te weten komt, waar je nieuwe winkels en merken leert ontdekken, en waar de liefde voor kinderkleding opbloeit!

Aan de bezoekersaantallen zal het niet liggen, die zijn er nog steeds dankzij Kindermodeblog’s goede naam en de goede seo vindbaarheid die ik na al die jaren heb opgebouwd ¬†( de hosting en website kosten liegen er dus helaas ook niet om haha ) maar aan de content kant is er echt werk aan de winkel. En dat zal ik ook maar eerlijk zeggen: dat kan ik niet alleen…!

Zelf ga ik zeker mijn voeten en schep in de klei zetten, om ervoor te zorgen dat er weer dagelijks nieuwe kindermode inspiratie online komt: maar ik zoek dus ook CO CREATORS op allerlei verschillende gebieden!

Is dit misschien wat voor jou? Zoek je een platform om jouw talenten (of producten) zichtbaar te maken? Dit kan van alles zijn he: van fotografie tot vormgeving, tot styling, tekenen, schrijven…. Of ben jij meer een manager? Wil je de redactie van Kindermodeblog aansturen? Of misschien ben jij een sales tijger?
Dit is je kans! Stuur me een email en vertel me wat meer over jezelf en waar jouw talenten liggen of wat je graag zou willen bijdragen aan Kindermodeblog. Ik sta open voor nieuwe idee√ęn en nieuwe samenwerkingen!

Ook werk ik heel graag samen met winkels, webshops, kindermode agency’s die kunnen profiteren van Kindermodeblog’s bereik wat er tevens voor gaat zorgen om dit allemaal mogelijk te maken!

Bring it on! Hopelijk tot snel,

 

Liefs Frederiek

 

 

Plaats een reactie