PUBLICATIE: PR4KIDS

Interview met… Frederieke Wieberdink

Kindermodeblog kennen we allemaal.
De draaiende motor achter deze blog is Frederieke Wieberdink.

Waarom ben je een blog over kindermode begonnen?
“Ik had enorm veel zin om mijn kindermode inspiraties met anderen te delen. Maar ik had ook zin om te schrijven, om een eigen website te bouwen en ik wilde veel leren op het gebied van social media. Wat eigenlijk begon als een hobby is in korte tijd uitgegroeid tot een bedrijf. Het ondernemerschap en van niets iets maken, vind ik echt te gek!”

Wat vind jij “musts” van een PR-bureau?
” Omdat de manier van content aanbieden en e vorm van adverteren de laatste jaren sterk in ontwikkeling is en omdat het op internet vaak anders werkt dan in de printmedia, vind ik het fijn als een PR-bureau hierop inspeelt. Het is fijn als een PR-bureau meedenkt en nieuwe kansen en mogelijkheden ziet. Ik geloof erin dat een PR-bureau en een blog zoals die van mij elkaar kunnen versterken, tenslotte willen we beiden het beste resultaat voor een merk.”

Waar onderscheidt jouw blog zich mee?
” Het draait bij Kindermodeblog om snelheid, continuïteit, originaliteit en kwaliteit. We willen graag goede, inspirerende en persoonlijke content brengen. We steken dan ok enorm veel tijd in onze blogs. Het grootste gedeelte van Kindermodeblog is voorzien van eigen gemaakte foto’s en beeldmateriaal. Ook schrijven we alles zelf. Naast het feit dat dit onze content uniek maakt, is het voor de klant ook wel zo prettig dat ze helemaal niets hoeven aan te leveren. Wij nemen al het werk uit handen, want zo kan iedereen zich bezig houden met datgene waar hij goed in is. en ik weet na bijna drie jaar precies aan welke knoppen ik moet draaien binnen de blog om de wensen van adverteerders maximaal aan te laten sluiten bij hun behoeftes.”

Wat is versterkend aan jouw blog ten opzichte van de print magazines?
” Wij vinden snelheid ontzettend belangrijk en kunnen enorm snel publiceren als het nodig is, dezelfde dag nog als het moet. Voor retailers, wegshops en leveranciers is het natuurlijk fantastisch dat ze via Kindermodeblog zeer ashok kunnen aansluiten op behoeftes binnen hun doelgroep.”

Wat gaat 2014 brengen?
” Op dit moment worden heel veel blogs opgestart, want bloggen is hot! Maar het is zeer tijdrovend om daarin succesvol te zijn en ik heb deze fase al achter de rug en veel valkuilen al meegemaakt. Ik ben op zoek naar strategische partnerschapen en ik wil Kindermodeblog geleidelijk uitbreiden met volgers die echt geïnteresseerd zijn in de content van Kindermodeblog. Ik wil lezers binden door middel van unieke en leuke content, want ik geloof niet in het uitbouwen van je blog door veel witacties. Verder moet je in deze tijd echt slim omgaan met de financiële middelen en daarin echt creatief zijn. 2014 wordt een heel belangrijk jaar voor de groei van Kindermodeblog.”

Wat zijn jouw toekomstplannen?
” Ik wil groeien en ben daarom continue bezig om te vernieuwen. Binnenkort lanceer ik een eigen Kindermode App en heel recent heb ik een eigen wegschop gelanceerd: Kidsstylist. In deze wegschop vind je mijn persoonlijke verzameling van de leukste en meest hippe kinderkledingmerken, die ik heb geshopt en verzameld bij andere webshops. Bij Kidsstylist hebben shoppende moeders altijd de grootste collectie kindermode merken in een scherm. En voor de wegshops heb ik met Kidsstylist een extra sales kanaal gegenereerd, want heb je als shoppende moeder iets gevonden waar je helemaal weg van bent, dan kun je gemakkelijk doorklikken naar de desbetreffende webshop om het item direct te bestellen. www.kindermodeblog.nl

Plaats een reactie